ÖZEL MATEMATİK DERSİ İSTEYENLER BURAYA

Ankara'da özel matematik dersi ya da ilköğretim düzeyindeki herhangi bir dersten özel ders almak isteyenler benimle iletişime geçebilir. Elektrik Elektronik Mühendisiyim ayrıca 2006 DGS Türkiye dördüncüsüyüm.































15 Şubat 2011 Salı

TAHİNLİ KETE


Ben tahini tatlı tuzlu herşeyin içinde severim. Ev sahipleri de hep mönüsünü kendi zevkine göre hazırlar zaten:) Bu ketenin tarifini de burada görünce hemen listeme ekledim. Ben tahin olayını biraz abarttım, deneyenler tam ölçüye göre yapsın, yoksa benimki gibi biraz hamur olabilir. Tahini tatlıda sevenler ise hamura yarım su bardağı ve tahine de 2-3 kaşık şeker ilave edebilir.
Tarifi aynen kopyalıyorum, detayına bakmak isteyenler umutsepetini ziyaret edebilir:)
Malzemeler:
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı ılık süt
yarım su bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı şeker
2 yemek kaşığı maya
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
içi için :
5 yemek kaşığı tahin
1 su bardağı ceviz
hazırlanması :
Tüm malzemeyi karıştırıp iyice yoğurun ve 10 dk. kadar dinlendirin.(Ne kadar iyi yoğurulursa o kadar güzel oluyor.) Dinlendirdiğiniz hamurdan,5-6 eşit parça kopartıp merdane yardımı ile açın. Kaşık yardımı ile aldığınız tahini açtığınız hamurun yüzeyine güzelce sürün ve dövülmüş cevizi serpiştirip rulo yapın. Pişireceğiniz fırın kabını yağlayıp,yaptığınız ruloyu,tepsinin ortasından başlayarak gül böreği gibi yerleştirin. Diğer hamurları da açıp,aynı işlemi uyguladıkdan sonra,birbirlerini çevreleyecek şekilde yerleştirin. Hamurun tamamını yerleştirdikden sonra,fırça yardımı ile yağlayıp,üzeri kızarana kadar pişirin..
Ben şekil olsun diye üstüne biraz da tahin sürdüm

9 yorum:

  1. Beğenmene çok sevindim :)
    İstediğin tarifi,istediğin zaman yayınlayabilirsin..
    Bundan mutluluk duyarım..
    Çok güzel kabarmış kete :)
    Ellerine sağlık..
    Mutlu akşamlar diliyorum..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. ellerinize saglik cok guzel gorunuyor, ben de deneeyecegim hatta, facebookta izniniz olursa yayinlacagim. ben de bir arkadasimdan (burhttp://istanbulaklimda.blogspot.comdan)sizinkine benzer, icine haashas, seker ve ceviz karisimi koyarak yaptik, bir kismini tavada hafif yagda kizarttik, bir kismini da uzun bir rulo seklinde firinda, cok guzel oldu.

    YanıtlaSil
  3. ımm nefis görünüyor yapmadım ama yedim:)))
    ellerine sağlık canım
    mutlu haftalar

    YanıtlaSil
  4. blogun harika hemen listeme aldim sende buyur gel istersen :-) sevgiler

    YanıtlaSil
  5. En sevdiğim tariflerden bitanesi..
    Çok nefis gözüküyor,ellerine sağlık canım..
    Hayırlı cumalar diliyorum.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  6. Bende tahinli lezzetleri çok severim çok..
    Ellerine sağlık cnaım..
    Takibindyeim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Kete ismi zaten lezzet garantisi.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Slm iyi ki sayfanızı buldum ;)
    Harika tarifler var burada, hepsi için ellerinize sağlık ve izlemeye aldım hemen. :)

    YanıtlaSil
  9. ananem yapardı fındıklı kete.. çok severim tahinliyi de denemek lazım :) elinize sağlık..

    YanıtlaSil