ÖZEL MATEMATİK DERSİ İSTEYENLER BURAYA

Ankara'da özel matematik dersi ya da ilköğretim düzeyindeki herhangi bir dersten özel ders almak isteyenler benimle iletişime geçebilir. Elektrik Elektronik Mühendisiyim ayrıca 2006 DGS Türkiye dördüncüsüyüm.































17 Haziran 2010 Perşembe

MUZLU RULO PASTA ve REGAİB KANDİLİ


Herkese hayırlı kandiller dilerim. Allah bu geceyi idrak edip vazifelerimizi yerine getirmemizi nasip etsin.


Muzlu rulo pastayı dün akşam bize misafir olan, bende ayrı bir yeri olan Gözde için yapmıştım. Hem hafif hem kolay



Kek için:


4 yumurta

1 su bardağı şeker

1 su bardağı un

1paket kabartma tozu



Kreması için:


4 kaşık un (tepeleme ama çok değil)
7 kaşık şeker
4 su bardağı süt
1 paket 100 gramlık labne peyniri
1 paket vanilya
2 orta boy muz
Şeker eriyene kadar yumurtayla çırpıp unu ve kabartma tozunu ekleyip karıştırarak hazırladığımız keki, yağlı kağıt serilmiş büyük fırın tepsisine döküyoruz ve 170 dereceye ısınmış fırında pişiriyoruz. İnce olduğu için çabuk pişiyor, kontrollü olmakta fayda var. Fırından çıkınca elimizi değebilecek kadar soğuduğuna (yani mümkün olduğunca sıcakken) hemen altındaki yağlı kağıtla birlikte sarıp rulo yapıyoruz. Üstüne de nemli bir bez örtüyoruz ki daha sonra kek kağıttan kolay ayrılsın. Kremasını hazırlayana kadar bir süre bekliyor.
Vanilya ve labne hariç diğer malzemeleri karıştırarak pişirdiğimiz kremayı ocaktan indirmeden hemen önce vanilyasını da katıyoruz.
Keki tekrar açıp az ılınan kremanın yarıdan az fazlasını içine eşit şekilde sürüyoruz. Kısa kenarlardan birine muzları koyup sıkı bir şekilde - kekin kağıttan ayrılmasına ve kırılmamasına dikkat ederek- sarıyoruz. Kremanın kalanına labne peyniri katıp karıştırıyoruz ve ıslatılmış bir bıçak yardımıyla üstünü düzleyerek pastanın üstünü kaplıyoruz.
Ben kekin içine krema sürdükten sonra, görüntüyü güzel yapar düşüşüncesiyle biraz böğürtlen reçeli sürdüm. Tadı güzel oldu ama kremanın rengi mora döndü, bu hoşuma gitmedi. Bir de ben üstüne hindistan cevizi döktüm, bunu pek çok şekilde yapabilirsiniz.
Deneyenlere ve tadanlara afiyet olsun, Allah olmayanlara da versin.

3 yorum:

  1. 7 kaşık şeker olacaktı galiba.
    Elinize sağlık, ço güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim, hatamı hemen düzeltiyorum:)

    YanıtlaSil
  3. Canım "Yolcu"...
    Ne mutlu o kocaman yüreğinde paha biçilemez bir değere sahip bir yerim olduğunu bilmek. Senin değerli varlığın bu akıp geçen hayatta yolcudan ziyade doyumsuz paylaşımları yaşağımız vazgeçilmez bir durak benim için. :) O akşam özenle hazırladğın ve bayıla bayıla yediğim tüm yemeklerin gibi son noktayı koyan bu tatlı da muhteşem bir tada sahipti. Kekin yumuşacık dokusu ve tatlının tam kıvamındaki şeker miktarı mest etti beni. Ellerine sağlık..
    Sevgilerimle,

    Gözde

    YanıtlaSil