ÖZEL MATEMATİK DERSİ İSTEYENLER BURAYA

Ankara'da özel matematik dersi ya da ilköğretim düzeyindeki herhangi bir dersten özel ders almak isteyenler benimle iletişime geçebilir. Elektrik Elektronik Mühendisiyim ayrıca 2006 DGS Türkiye dördüncüsüyüm.































4 Haziran 2009 Perşembe

KAVALA KURABİYESİ


Un helvası ya da badem sevenler için müthiş bir lezzet. Tarifini daha önce buradan aldım. Denedim ve tadını çok beğendik. Aslında un kurabiyesini de andırıyor ama un ve badem birlikte kavrulunca ayrı bir tad çıkıyor ortaya.
Malzemeler:
Yarım su bardağı file badem (toz badem de olabilir)
1 su bardağı un
1 yumurta beyazı
4 yemek kaşığı pudra şekeri
1 çay kaşığı kabartma tozu
3 yemek kaşığı oda sıcaklığında tereyağ
Önce badem ve un kavrulup soğutulur. Sonra diğer tüm malzemeler karıştırılıp hamur yapılır. Hamur ele yapışıyorsa kavrulmuş un ilave edilir. Kalıpla ay şekli verilip önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirilir. Fırından çıkıp soğuyunca üstüne pudra şekeri serpilip servis yapılır. Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Bu kurabıyeyı hazır olarak alırdım..
    ama tarifını cok merak edıyordum..
    Tsk ederım burda bulduguma cok sevındım
    sevgıler.

    YanıtlaSil
  2. Öykü deneyince memnun kalacağını tahmin ediyorum. Çünkü bizim için öyle oldu:) Afiyet olsun..

    YanıtlaSil