ÖZEL MATEMATİK DERSİ İSTEYENLER BURAYA

Ankara'da özel matematik dersi ya da ilköğretim düzeyindeki herhangi bir dersten özel ders almak isteyenler benimle iletişime geçebilir. Elektrik Elektronik Mühendisiyim ayrıca 2006 DGS Türkiye dördüncüsüyüm.































23 Haziran 2009 Salı

PEKMEZLİ KURABİYE - ARAP PRENSES


Dün Elif'e arada atıştırabileceği ama onun için faydalı olacak birşeyler yapmak istedim. Artık herşeyi kendi yemek istiyor, bunun için elinde tutabileceği fazla dökmeden yiyebileceği birşey olarak en uygununun kurabiye olduğuna karar verdim. Fakat burada okuduğum bir yazı aklıma takıldı. Acaba kızımı yanlış mı besliyorum diye düşünürken rafine şeker yerine pekmez kullanırsam bir nebze daha faydalı olur dedim ve pekmezli kurabiye tarifi aramaya başladım. Binbirçeşnideki tarif tam da benim aradığım gibiydi. Tadı da kokusu da çok güzeldi. Hatta Gülsena ve Hilalnur kokuyu alıp kurabiye pişirdiğimi anladılar. Onlar da çocuk tabi, ikram etmemek olmazdı. Benim denemek için yarım ölçü pişirdiğim kurabiyeden Elif'e sadece iki tane kaldı:) Hepsine de afiyet olsun.
Malzemeler:

2 çay bardağı pekmez
1 fincan şeker
1 fincan sıvı yağ
2 çorba kaşığı tereyağı
2 çorba kaşığı yoğurt
2 çorba kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
aldığı kadar un
Bütün malzemeleri karıştırıp ele yapışmayan bir hamur olduğunda şekil verip 180 derede önceden ısıtılmış fırında pişirdim. Tarifi aldığım yerde mahlep de eklenmiş ve pişirilmeden önce çekilmiş cevize batırılmış. Ben mahlep kullanmadım ve ceviz yerine file bademe batırdım. Sanırım ceviz bademden daha iyi bir tercih olacaktı. Çünkü bademleri kurabiyenin üstünde tutmak zor oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder